Sjukhusvistelse đŸ’«

Godmorgon frĂ„n sjukhussĂ€ngen pĂ„ BB đŸ’« Natten till i mĂ„ndags hade jag en himla molande mensvĂ€rk men la ingen större vikt i det alls faktiskt, sen pĂ„ morgonen pratade jag med min barnmorska om mina jĂ€rnvĂ€rden och hon frĂ„gade hur jag mĂ„dde och jag sa att jag var trött för jag sovit dĂ„ligt pga magont och hon tyckte jag skulle ringa och rĂ„dfrĂ„ga pĂ„ förlossningen, som i sin tur gav oss en tid samma dag. VĂ€l dĂ€r inne sĂ„g lĂ€karen att livmodertappen var pĂ„ grĂ€nsen för kort och dom ville ha kvar mig över natten för observation, och sedan mitt i allt kom njurstenssmĂ€rtorna tillbaka samt mer molande i magen, sĂ„ blir minst kvar tills imorgon  beroende pĂ„ mitt mĂ„ende och hur tappen ser ut dĂ„.
 
 
FĂ„tt kortison för att skynda pĂ„ bebisarnas lungor ifall dom kommer tidigare och fĂ„tt bricanyl för att stoppa sammandragningar, och gjort CTG varje dag dĂ€r bebisarna ser ut att mĂ„ jĂ€tte fint ❀ Vi fick Ă€ven prata med en barnlĂ€kare och göra ett besök pĂ„ neontalen (prematur avd.) bara för att i allra vĂ€rsta fall bara beredda pĂ„ vad som kan vĂ€nta, och dĂ€r mitt i allt föll vĂ€l polletten ner och blev verkligt bland kuvöser, slangar och respiratorer 😭💔 Men Ă€n Ă€r lĂ€get stabilt och vi tar en dag i taget. Vila vila vila som gĂ€ller. Fredrik har varit helt underbar och rĂ€ddar mina dagar hĂ€r med nĂ€rhet och promenader i rullstolen. Mycket fjant och rullstolsrace nere i kĂ€llaren har vi Ă€gnat oss Ă„t men skönt att fĂ„ skratta lite i all smĂ€rta och ovisshet. Trodde inte vĂ„r relation kunde bli starkare men kĂ€nns som detta stĂ€rkt oss om Ă€nnu mer ❀
 
 
Har valt att vara öppen med denna resa och har frĂ„n början nĂ€r vi gick ut med att vi vĂ€ntade tvillingar fĂ„tt sĂ„ fin respons frĂ„n mĂ„nga som vill följa vĂ„r resa och tycker det Ă€r sĂ„ hĂ€ftigt, och Ă€ven nu under denna sjukhusvistelse har jag verkligen blivit bombad med kĂ€rlek, fina peppord och frĂ„gor i vĂ€lmening. Jag har sĂ€kert fĂ„tt svara pĂ„ minst femtio meddelanden pĂ„ instagram under dessa dagar och sugit Ă„t mig varenda ord och energi folk gett. Tack!!! ❀ Allt detta kommer vara sĂ„ vĂ€rt det nĂ€r vi sen har vĂ„ra tvĂ„ Ă€lskade bebisar hos oss, men trots att jag lĂ€ngtar, vill jag inte trĂ€ffa dom Ă€n utan dom fĂ„r allt hĂ„lla sig inne nĂ„gra veckor till 🙏
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

❀

2018-11-11 @ 20:17:48

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0