Vårdcentral i ett nötskal

Oh herregud vilken dag igår. Innan jag ens fick njurstenen hade jag en bokad tid hos läkaren, för att gå ner i tid på jobbet. Och nu efter njurstenen var tanken tom eventuellt heltidssjukskrivning, plus att vi skulle kolla upp mina blodvärden som sjunkit mycket. Väl där trodde jag det var ett skämt 😷 Två veckors sjukskrivning och sedan skulle jag återgå till jobbet igen, annars åka in till akuten om jag fortfarande hade ont? Inget prat om mina blodvärden, dåligt intyg där det endast stod luddigt om njurstenen och att jag var opåverkad vid besöket trots att jag grät, satt halvt på stolen och höll för magen 😷 Åkte hem och bröt ihop helt desperat och Fredrik var galen ❤ Men efter att min barnmorska ringt upp mig idag, helt oxtokig, så känns det så mycket bättre, hon skulle prata med sin chef samt läkaren och lovade att ordna detta, då han helt och hållet inte förstått poängen med mitt besök. Till och med försäkringskassan sa när jag ringde och rådfrågade - "duplexgraviditet, nattjobb, tunga ensamma lyft, aggressiva brukare, och njursten på detta - var hemma!!! vi godkänner dig alla dar i veckan." Sen kommer man till honom och får en chock 😂 Nåja, precis ätit sen frukost.. regnstorm ute så får bli en mysig innedag idag ☔ Ha en fin dag 🙏 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0