Varning för långt tråkigt inlägg

Ja vart börjar man? Två veckors njurstensmärtor och sängliggande hemma, tre vändor på akuten denna vecka, för att till sist vara med om en riktig mardrömsoperation där allt gick snett och jag blev fel medicinerad, till en ännu större mardröm och smärta efter att ha fått en inre blödning.
Pumpad med stora mängder morfin utan någon som helst verkan under mina två dygn på kvinnokliniken, för att till sist behöva gå igenom en andra och annan operation (som tack och lov gick bra) 🏥🚨🚑🌡
 
 
Ni kan ju tänka er hur kroppen och psyket mått och mår. Ligga och bli mordhållen och skrika som en gris medan man får en lång tjock nål och slangar nerkörda i njuren och magen osv. Tycker synd om Fredrik som var med under första operationen och fick se mig sån, vet att han exploderade och dog inombords men behöll lugnet och tröstade mig för min skull ihop med jätte gulliga sköterskor som stod vid sidan om och klappade på mig 🌷 Andra operationen sövde dom mig och satte in en slang som jag nu har i höger urinledare mellan blåsa och njure för att avlasta trycket i njuren och från stenen på 7mm som sitter fast nere i magen, och som orsakat smärtorna hemma. Jag hade en såå bra läkare på den operationen och kände mig så trygg med honom och hans besök hos mig på kvinnokliniken för observation. Och kvinnokliniken - WOW!!!! Helt underbara allihopa och speciellt en sjuksköterska, Jenny, som jag träffade även för två veckor sen efter mitt första njurstensanfall då jag låg inlagd där ❤ Så varma, fina, tröstande och omhändertagande som dom varit och verkligen fått mig att känna trygghet där. Finner inga ord ❤ Tacksam i denna karusell över alla som bombat mig med kärlek och krya hälsningar, Lina och Johanna som kom förbi med en stor gottepåse, mamma som följde med Fredde in efter sista operationen och hjälpte mig, och till sist Fredrik, mitt allt, min kärlek. Hade ALDRIG  klarat detta utan honom ❤
 
 
Nu är man hemma och försöker läka kroppen och knoppen efter denna resa, för att sen hoppas på att få bli avlastad med njurstenen ett tag och kunna få börja leva igen och fokusera på vardagen och graviditeten🤰👶👶 Ny operation i december för ny slang, och operation efter förlossning i februari för att bli kvitt njurstenen en gång för alla då det är svårt att behandla just nu. Tröstar mig med att nästa år kommer bli det bästa på länge. Livet och vår familj kommer vara komplett i januari ❤ 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skickar massa Styrke kramar. Älskar dig världens bästa pjörnt ❤❤

2018-10-09 @ 00:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0