Är det inte det ena så är det det andra

I flera veckors tid har jag haft problem med fruktansvärd magvärk och lite i ryggen varenda natt - som vi trott varit växtvärk vilket inte vore konstigt då det liksom växer två barn inom mig. Sen förra lördagen fick jag en fruktansvärd smärta i underlivet, och inte långt därefter kissade jag ut två stenar i storlek och utseende som två stora vindruvekärnor. 🍇 Sjukt läskigt och obehagligt 😷 I tisdags natt var det dags igen och blev då rekommenderad att åka in akut, väl där sa dom att det var njursten men att så länge jag kunde kissa ut det och inte låg och kved av smärtor på golvet var det lugnt och det kändes bra. Men igår natt däremot, fick jag ett äkta njurstensanfall. Herregud säger jag bara nu förstår jag vilken fruktansvärd smärta det är folk pratat om 😭😷 Fredrik körde in mig till kvinnokliniken där det togs prover, gjordes gynundersökning och ultraljud för att utesluta att det var någon fara med våra hjärtan - och där inne låg dom så fint och rörde sig för fullt trots att ja knappt känner dom tydligt än 🙏 Sedan inlagd två nätter, 32h 🏥 Blev första natten bombad med alvedon, morfinsupp OCH en spruta i låret utan effekt.. då förstår ni smärtan 😱 Fredrik fick åka hem och vila ut sig och sedan blev jag som sagt kvar tills idag. Ultraljud över njurarna visade att jag har fullt med stenar samt att en stor på 7mm som sitter fast i urinledaren och ev kan kissas ut. Hemskickad med smärtstillande för att avvakta tills återbesök om en månad då dom helst inte behandlar eller opererar när man är gravid, så helst behandla efter att pluttarna är ute men i värsta nödfall innan. Lina som kom förbi med en påse gotte så Fredrik slapp åka fram och tillbaka så långt 😙 Mysigt att bara få koppla bort sjukhus känslan och ha vanligt tjejsnack en stund 👭 Känns så tråkigt att denna njursten ska sabba min graviditet just nu, för annars hade jag ju mått bra trots två där inne. Tråkigt inlägg för er men kände för att skriva av mig 😙
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0