Äntligen fredag

Äntligen fredag! Alltid skönt med helg då Fredrik är hemma och vi kan avlasta varandra mer och hjälpas åt även om barnen just nu är inne i en så himla bra period och är nöjda och glada och bara leker och ÄR. Sen finns det ju såklart mindre bra dagar precis som för en annan 💁‍♀️ Det slog mig igår att jag innan barnen och när jag var gravid ofta sa både till mig själv, Fredrik och mina vänner att jag INTE skulle bli som alla andra mammor, dvs som bombar bilder på sina barn (skaplig fail där 😂😂😂) och vars liv bara kretsar kring barnen samt att jag inte skulle ändra mig som person.. men alltså, hur tänkte och vad trodde jag egentligen? 🤦‍♀️😂 Hela livet ändras ju och vänds upp och ner, och man både andas och lever sina barn dygnet runt. Sen att det är viktigt att inte försöka tappa bort sig själv i mammarollen och bara vara Rebecca ibland också är ju en annan femma - en svår sådan. Jag tycker dock att Fredrik och jag är, och har varit duktiga på att ta barnvakt och hitta tid för varandra däremot, något vi lovade varandra innan och som jag tror är väldigt viktigt. Att inte bara vara föräldrar utan ett par också. 🤗👏 Ha en fin helg hörrn!
 
.... underbart väder imorse ☀️🍁
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0